2011. május 12., csütörtök

Mungóbab

Nemrégiben ismerkedtem meg vele, és megkedveltem, mert nem kell napokat áztatgatni, főzögetni, nem terheli meg annyira az ember emésztését, és nagyon finom. Héjas állapotban sötétzöld színű, hántoltan pedig halvány sárgás színe van.

„B vitaminokat, és C vitamint is tartalmaz. Magas az ásványi anyag tartalma, vastartalma pedig kiemelkedő, jó fehérjeforrás, mint a legtöbb hüvelyes növény. A kis babszemek csíráztatásra alkalmasak.” – No ennyit a tudományról, most jövök én, és a tapasztalások.

Első próbálkozásra csak egészen egyszerűen a rizsbe raktam, a hántolt verziót, és amennyi idő alatt a rizs megfőtt, a bab is megpuhult. Első ránézésre teljesen olyan, mintha kukoricás rizs lenne, de az íze persze teljesen más. Tessék kipróbálni!

Ma pedig úgy gondoltam, eljött az ideje a hántolatlan verziónak… De mi legyen belőle? Napok óta kinéztem a neten ezt a jó kis receptet… Pár dolog hibádzott… én ma akartam főzni, és tegnap nem áztattam be. A másik: nem volt itthon se kínai kel, se káposzta. Sebaj, van itthon sárgarépa. Harmadik dolog szinte nem is lett volna, ha ez a massza úgy viselkedik, ahogy a recept szerint kéne neki… De nem viselkedett úgy. Lehet nem tett neki jót, hogy ázás helyett főztem a babot? Vagy a sárgarépa ment át ragaszkodósba (a teflonhoz való kötődését hosszas vakargatás árán sikerült csak megszüntessem)… Szóval kezdtem kétségbeesni… Vagyis inkább azon kattogott az agyam, hogyan mentsem meg a bekevert masszát, mert túl jó íze van ahhoz, hogy a kukában landoljon. Első lépésben tettem egy kis búzasikért a masszába, hogy hátha összetartja - az ilyetén próbálkozásaim eddig be szoktak válni. Hát most nem segített rajtam, se a lepényen. Aztán arra gondoltam, hogy ha meghempergetem zsemlemorzsában, és bő olajban, fasírtszerűen kisütöm, akkor talán még ehető lesz. És bingó… Így most van egy tutti mungóbabfasírt receptem… De a megpróbáltatások nem értek itt véget. Az olaj is úgy döntött, hogy ma este kiszúr velem. A Rába habzása kutyának a füle ahhoz képest, amit produkált nekem a kis lábaskámban… Az olaj kiszaladt, nekem meg a cérna elszakadt, úgyhogy a ki nem sült fasírtkáimat egy tálcára raktam, és behajítottam a fagyasztóba…

Következőnek levest és pástétomot fogok alkotni. Bár most egy kicsit elment a kedvem úgy az újítástól, mint a mungóbabtól…

2 megjegyzés:

  1. én dahlnak szeretem. és a hetekben újat fedeztem fel: az eredeti receptem egy kis kardamommal isteniii!!!

    VálaszTörlés