2011. május 7., szombat

Anyó(so)k napja és a túrógombóc

Szerencsés vagyok. Szeretem édesanyámat, szeretem a párom anyuját (és nem szeretem az anyós szót, mert negatívnak érzem), és ők is szeretnek engem. Sose értettem azokat, akik szidják és szapulják az anyósukat (persze biztos sokaknak megvan az okuk rá), szerencsére én eddig még mindig sajátomként tudtam szeretni a párom szüleit, és így van ez most is. Teljesen természetesen és szívből jövően éreztem azt, hogy május első vasárnapján nem csak anyumnak viszek virágot, hanem megköszönöm a párom létét annak, aki világra hozta, aki felnevelte, akinek hála jár azért, hogy olyan ember lett, amilyen, és hogy így én is szerethetem.


És szerencsés vagyok, mert tanulhatok tőlük, hogy elleshetek mindenféle fortélyt, nemcsak a háztartásban, a konyhában, hanem az életben is. Most egy konyhai "trükköt" szeretnék megosztani veletek, amit nemrégiben leshettem el a párom anyujától. Már meséltem, hogy egy ideje rászoktam a házi tejre. Nincs is ennél jobb. Nemcsak, hogy nem drágább, de biztos lehetek benne, hogy friss, magyar termelők, magyar emberek terméke kerül az asztalomra. És aki vett már házi tejet, bizonyára tudja, hogy nem áll el hetekig, mint a dobozos, bocit nem látott, tejnek csúfolt lé. És ha már megsavanyodott, az embernek fáj a szíve kiönteni. Mit csináltak a régi öregek? A világ legegyszerűbb dolgát: felforralták, belehajítottak egy kis grízt, főzték pár percig, meghempergették pirított zsemlemorzsában, és megették. Bizony mondom néktek, nincs is ennél finomabb.
Lássuk hát a "hamis túrógombóc" hozzávalóit:
1 liter savanyú házitej
15 dkg búzadara (gríz)
pici só
vaniliáscukor
ízlés szerint cukor
vajon vagy olajon megpirított zsemlemorzsa,
tetejére tejföl+porcukor

Miután megfőtt a savanyú tejben a gríz, hagyni kell egy kis ideig, hogy megszívja magát a búzadara. Ha kicsit kihúlt, akkor vizes evőkanállal bele lehet szaggatni a morzsába. Én azonban egy picit "továbbfejlesztettem" a tudományt. Még meleg, folyékony állapotában beleszedegettem folpackkal kibélelt muffinsütőbe a masszát, és ott hagytam kihűlni, így szép, egyforma "gombócokat" kaptam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése