2012. február 17., péntek

Balszerencse, pech vagy átok?

Lassan közeleg az egy éves évfordulója a kocsimat ért "támadásnak". És nem akarom, hogy üldözési mániám alakuljon ki, de nem tudom eldönteni, hogy egyszerűen csak szerencsétlen vagyok, rosszkor vagyok rossz helyen, vagy netán valami átok ül ezen az autón.
Történt is, hogy múlt héten (talán szerdán, vagy csütörtökön? a napok és a hetek csak úgy folynak össze) el kellett vigyem Botondot a gyerekorvoshoz. 14 előtt 10 perccel - ez az időpont. Anyum nyüstölt, hogy azért csak indítsam be délelőtt a kocsit, mert pont tíz napja állt a kocsibeállón, háborítatlanul. Megkértem, hogy ne legyen már ilyen negatív, mitől ne indulna már be egy másfél éves autó? De hogy azért én csak próbáljam meg... Mit tesz az ember lánya? Csak hagyják már békén? Meghajol a felmenője előtt, és úgy cselekszik... Igazándiból nem akartam elhinni, ami ekkor történt: beültem, beraktam a slusszkulcsot, tekertem rajta egyet (gyújtás), és se kép, se hang, egy apró pici villanás se a műszerfalon. Amolyan szőke nősen tekertem még egyet, nem tudom miben bíztam, de süket csend és némaság honolt a motorháztető alatt. Peti otthon volt - szerencsére. Megkértem, hogy tegyen az autómmal csodát, mert dokihoz kell menjünk. Sikerült bebikázza, ment vele egy kört, és úgy tűnt a problémát megoldottuk. Elmentünk a gyerekorvoshoz és haza is jöttünk. És hogy töltődjön az akksi, másnap Leventém a Suzit itthon hagyta, és az enyémmel ment dolgozni. Gondoltuk mi, hogy hát biztos a hideg (volt éjszaka -20 is), meg a tíz napos állás tett be neki. Én már ezen is csodálkoztam, mert hát ugye azért nem kéne egy ilyen fiatal autónak...
Aztán jött a hétvége, és három napig megint nem bolygattuk a drágámat, aminek "hála" megint úgy döntött, hogy akkor kell neki egy kis plusz energia, bikázásra újfent fel... Én már ekkor forszíroztam, hogy el kéne vinni szervizbe, mert ez nem normális. Levi legyintett, hogy ugyan, majd rendesen megy vele még többet és akkor jó lesz. Aztán az egyik este arra lett figyelmes, hogy a riasztó ledje villog vadul, amikor nem kéne neki, jelesül menet közben. Hohó, akkor ide tutti szakember kell, és másnap el is vitte Esztergomba a szakszervizbe, ahonnan elhajtották, hogy menjünk oda, ahol beszerelték. Mentünk. Sikeresen kiszerelték belőle 7 ezer forintért a rossz riasztót, amit felküldenek a gyártóhoz és adnak egy árajánlatot. És persze miért is ne csak egy év legyen a garancia? Ami ugye októberben járt le... És miért is ne hozzám kerüljön az ezer darabból egy hibás?
Döntsétek el: balszerencsés vagyok? Pechem van? Vagy el van átkozva az autó?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése