2013. május 31., péntek

Hát ez nem pite...

...pedig dehogynem, ez pite a javából! Eredetileg almás, de gyakorlatilag bármivel töltheted, ami éppen idény, vagy amihez kedved van. 

Én most nem a gyertyát égetem két végéről, hanem a pitém lett kicsit "kétszínű". Történt ugyanis, hogy kaptunk tegnap Levi nagynénjétől egy nagy kosár cseresznyét, amivel kezdeni kell valamit. Megpucoltam egy kilónyit (mire kimagozódott lett belőle 75 dkg), és úgy éreztem, kevés lesz a fél kiló lisztből készült tésztához. Gondolkodóba estem, de kétségbe egy percig se. Szeretjük mi a túrós pitét is, és éppen volt is a hűtőben negyed kiló. Aztán azon tanakodtam magamban, hogy nincs két kis tepsim... így készült el egyben a kétszínű pite, mert hát mi baja lehet a cseresznyének ha találkozik egy kis túróval, avagy fordítva? De hogy azért annyira nagyon mégse legyen egyforma az egyben sült kétféle pite, így a cserkósra rács került, a túrósat pedig teljesen befedtem tésztával. Nehéz eldönteni melyik a finomabb... ha cseresznyéset eszek, kell utána egy kis túrós is, a túrós után pedig olyan finom a cseresznyés... egy kis falat jobbról, egy balról... :)


És íme, a kedvenc almáspitém receptje, melyből most csak a tésztát csináltam meg: 
25 dkg margarint morzsolj el 45 deka liszttel, gyúrj hozzá 12 deka cukrot, 1 vaniliáscukrot, 1 sütőport, fél citrom reszelt héját és levét, csipet sót, egy egész tojást, valamint egy fehérjét, a sárgáját tedd félre a megkenéshez, 1-2 evőkanál tejfölt, attól függően mennyit vesz fel, egy könnyű, lágy tésztát kell kapj. Ha simára meggyúrtad, vedd kétfelé és pihentesd hűtőben, kb. 30 percet.

Amíg a tészta pihen, másfél kiló almát hámozz meg, és a nagylyukú reszelőn reszeld le. A recept szerint ki kéne csavarni, én nem szoktam. 

Kivajazott-lisztezett tepsibe nyújtom a fele tésztát, úgy, hogy legyen egy kis pereme, vizes kézzel belesimogatom a tepsibe. A fele almát ráegyengetem, megszórom 1 vaniliáscukorral, fahéjjal, citrommal, és egy kicsi cukorral. Erre teszem a másik fele almát, és erre is szórok vaniliáscukrot, fahéjat, stb... Végül a kinyújtott tésztát a sodrófa segítségével ráteszem az almára, tojással megkenem, villával megszurkálom, előmelegített sütőben 10 percig 200 fokon, majd 160-170 fokon további 40 percig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése