2013. május 23., csütörtök

Pünkösd

"Tudjátok mit ünneplünk Pünkösdkor" - tette fel ezt a nagyon egyszerű kérdést az én drága barátnőm. És persze, hogy zavarba jöttünk mindannyian... Pedig jártunk hittanra, meg vagyunk keresztelve, bérmálva... illenék tudni. Legyinthetünk, hogy ugyan, mikor volt az már. De mégis, valahogy az általános műveltséghez tartozó kérdés, és kéne tudni a választ. Én hebegtem valami olyasmit, hogy "Krisztus mennybemenetelét", de inkább kértem volna telefonos segítséget, vagy hogy a gép vegyen el kettőt a lehetséges válaszokból. Bevallom, utánaolvastam kicsit, mert nem hagyott nyugodni saját "bunkóságom". Valószínűleg egy életre megjegyeztem, hogy pünkösd a Szentlélek kiáradásának ünnepe, melyet a húsvéttól számított 7. vasárnap és hétfőn ünnepelünk. Mondjuk azt még mindig nem értem, hogy ha húsvét Jézus halálának, illetve feltámadásának emlékezete, akkor miért nem egy fix napon "ünnepeljük", de lehet ezt is nyugodtan az én tudatlanságom számlájára írni. 

Pünkösd ide, pünkösd oda, nagyon tartalmasan töltöttük a két napot. Vasárnap Seholszigeten voltunk, hétfőn pedig a szentendrei skanzenban. Szuper jó volt mindkét nap :)

 ************

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése