2013. március 21., csütörtök

Boti 14 hónapos és kapros-fetás krumplilepény

Atyavilág, hogy december óta nem jelentkeztem... Írhatjuk ezt annak a számlájára, hogy nincs időm, meg hogy ott a facebook, és ott olyan hipphopp villámgyorsan megosztja az ember lánya a történéseket. Pedig hogy megfogadtam, írom majd Boti minden másodpercét... De talán még nem késő...


És ha már Boti: 2013. március 12-én, délután 17 óra 30 perckor megtette első kis bizonytalan lépéseit. Úgy egy métert tipegett a karjaimba. És továbbra is be nem áll a szája, bár mostanában bármit kérdezek, minden GOMB, vagy GOMBBBA :) Múlt héten kérdeztem tőle: "Hogy hívnak téged?" - és gyönyörűen válaszolt is: BOOO-TTTTI - azt hittem megzabálom. A katicabogár KAAAATTYÓÓÓ, a cica időnként  CACCA, máskor CACI, vagy éppen CACCKÓ. A mókus MOKMOKMOK. A formaillesztőt kóstolgatja (nem csak átvitt értelemben) mostanában, a hengereket már gyönyörűen be tudja illeszteni a helyére. A kisvasút nem izgatja, az autókat szépen tologatja.
A bébitaxira is már simán felül és nagyon ügyesen halad vele, a kormányzás még nem mindig jön össze, de alakul. Imád a dömperben "utazni", kérésre hatalmas cuppanós nyálas puszit ad. Ja, és hihetetlenül tud hisztizni, ha valamit akar. Járni még nem tud, de a toporzékolás már megy... :)

És természetesen (ahogy az anyja is) imád enni. Nem is tudom mi a kedvenc, mert szinte mindent megeszik. A kenyérhéj rágcsálástól az almán át bármi mehet. És lassan nekem is könnyebb lesz a dolgom, mert már szinte eheti azt, amit mi, és milyen jó is az, ha nem kell kétfelé (néha háromfelé) gondolkodni.... 

És akkor jöjjön most egy kis főzőcske, ezúttal nem Botinak,  hanem a nagyoknak, az egyik kedvencem,  a

Kapros-fetás krumplilepény...
Hozzávalók:
1 nagy vöröshagyma,
50 dkg krumpli
20 dkg feta sajt
1 tojás
zsemlemorzsa
só, bors, kapor

A hagymát megpucolom, szálasra vágom, kis olajon sóval felteszem dinsztelődni. Míg párolódik a tűzön fedél alatt, megtisztítom a krumplit, kis kockákra vágom. Hozzáteszem a hagymához, és éppen csak annyi vizet öntök rá, hogy párolódni tudjon. Ha puha a krumpli, megvárom míg kicsit kihűl. Hozzáütöm a tojást, belemorzsolom a fetasajtot, és annyi zsemlemorzsát teszek bele, hogy formázható masszát kapjak. Kis lepénykéket formálok, zsemlemorzsában megforgatom és forró olajban kisütöm. Aki idegenkedik az olajtól, vagy éppen diétázik (nem mintha nekem nem kéne), egy kivajazott-morzsázott jénaiba simogassa bele a masszát, kenje meg a tetejét tejföllel, szórjon rá sajtot és sütőben süsse aranybarnára. Úgy is finom!!!

Én ma, hogy kicsit ellensúlyozzam az olajban sült nehézségét az ételnek, almás céklasalátát is csináltam hozzá. Ez is nagyon egyszerű, az alapja a tartármártás, ebbe kell belereszelni a céklát, és kb. ugyanannyi almát.


1 megjegyzés:

  1. Már megijedtem, hogy Botiból lett a kapros-fetás krumplilepény.... :) Tündérbogár a gyermek. Puszi neki! (Na jó, neked is.) :)

    Detti

    VálaszTörlés